Маъруза машғулотлари
1-жадвал
№
|
Маърузалар мавзулари | Дарс
соатлари ҳажми |
1. | Йўғон ва тўғри ичак саратони | 2 |
2. | Лимфогранулёматоз | 2 |
3. | Ўпка саратони | 2 |
4. | Қизилўнгач саратони | 2 |
5. | Ошқозон саратони | 2 |
6. | Қалқонсимон без саратони | 2 |
7. | Сут бези саратони | 2 |
Жами: 14 соат
Маъруза машғулотлари мультимедиа қурилмалари билан жиҳозланган аудиторияда академик гуруҳлар оқими учун ўтилади.
- Aмалий машғулотлар
2-жадвал
№
|
Aмалий машғулотлар мавзулари | Дарс
соатлари ҳажми |
1. | Ўсмаларнинг биологик хусусиятлари. Онкологияда клиник гурухлар. Деонтология саволлари. TNM ва босқич бўйича классификацияси. Онкологияда даволаш принциплари | 4 |
2. | Ўпка саратони | 4 |
3. | Сут бези саратони | 4 |
4. | Лимфопролифератив касалликлар | 5 |
5. | Қизилўнгач саратони | 5 |
6. | Ошкозон саратони | 5 |
7. | Кўндаланг чамбар ва тўғри ичак ўсмаси | 5 |
8. | Буйрак саратони. Сийдик копи саратони.
Простата бези саратони |
5 |
9. | Тери раки. Тери меланомаси.
Қалқонсимон без саратони.
|
5 |
Жами: 42 соат
Амалий машғулотлар мультимедиа қурилмалари билан жиҳозланган аудиторияда ҳар бир академик гуруҳга алоҳида ўтилади. Машғулотлар фаол ва интерфаол усуллар ёрдамида ўтилади, “стол марказида қалам; тренинглар; мунозара – баҳс; талабалар билан индивидуал ишлаш усули; айлана стол ўйинлари ишлатилади, инновацион технологияларнинг мазмуни ўқитувчи томонидан белгиланади. Кўргазмали материаллар ва ахборотлар мультимедиа қурилмалари ёрдамида узатилади.
- Мустакил таълим
3-жадвал
№
|
Мустақил таълим мавзулари | Дарс
соатлари ҳажми |
1. | Ўсмаларни дори-дармон билан даволаш терапияси. Ўсмаларга қарши дори-дармонлар класификациясининг принциплари. Улар таъсири механизми замонавий таъсис этилиши. Асорати уларнинг даволаш ва олдини олиш. | 4 |
2. | Ингичка ичак раки. Касаллик ва ўлим. Этиология ва патогенез. Ўсмаларнинг пайдо бўлишида экзоген факторларнинг таъсири. Клиника. Босқичлар бўйича классификацияси. Тарқалувчи метастаз ва бирламчи ўсмалар давоси усуллари. | 4 |
3. | Юмшоқ тўқима ва суяк саркомаси. (Этиология ва патогенез. Ўсмаларнинг пайдо бўлишида экзоген факторларнинг таъсири. Клиника. Боскичлар бўйича классификацияси, даволаш принциплар). | 5 |
4. | Кўкрак қафаси органлари ўсмаси: юрак, плевра, кўкс оралиғи. (Этиология ва патогенез. Дифференциал диагностикаси. Клиникаси, даволаш принциплар). | 5 |
5. | Гепатобилиар жойлашуви ўсмаси. (Этиология ва патогенез. Дифференциал диагностикаси. Клиника, даволаш принциплар). | 5 |
6. | Генитал органлари ўсмаси: бачадон, бачадон бўйни, тухумдон, вульва. (Этиология ва патогенез. Дифференциал диагностикаси. Клиника, даволаш принциплар). | 5 |
7. | Эркак жинсий органлари ўсмаси: олат, мояк. (Этиология ва патогенез. Дифференциал диагностикаси. Клиника, даволаш принциплар)
|
4 |
8. | Хавфсиз ўсмалар: (сут бези, ўпка, қизилўнгач, ошкозон, ингичка, йуғон ва туғри ичак). | 4 |
Жами: 36 соат
Мустақил ўзлаштириладиган мавзулар бўйича талабалар томонидан рефератлар тайёрланади ва уни тақдимоти ташкил этилади.
Фан бўйича курс иши. Фан бўйича курс иши намунавий ўқув режада режалаштирилмаган.
- Фан бўйича талабалар билимини баҳолаш ва назорат қилиш мезонлари.
Баҳолаш усуллари | Экспресс тестлар, ёзма ишлар, оғзаки сўров, презентациялар | ||
Баҳолаш мезонлари | 86-100 балл “аъло”
-мавзуга оид назарий ва услубий тушунчаларни тўла ўзлаштира олиш; -мавзу бўйича ўз фикрини тўлиқ баён этиш, барча берилган саволларга тўлиқ тўғри жавоб бериш, таҳлил қилиш ва хулоса чиқариш, ижодий фикрлаш, аудиторияда мавзуни муҳокама қилишда фаол қатнашиш; -мавзу бўйича вазиятли масалаларни ечиш, тест саволларига тўлиқ ва тўғри жавоб бериш; -эркин тасаввурга эга бўлиб, керак бўлганда ўқитувчи билан ўз фикрини алмашиш.
71 – 85 балл “яхши” -мавзуга оид назарий ва услубий тушунчаларни тўла ўзлаштира олиш; -мавзу бўйича ўз фикрини етарли даражада баён этиш, барча берилган саволларга тўғри жавоб бериш; – таҳлил қилиш ва хулоса чиқариш, ижодий фикрлаш, аудиторияда мавзуни муҳокама қилишда қатнашиш, -мавзу бўйича амалий иш натижалари бўйича мустақил текшириш баённомасини тўлдириш; -берилган уй вазифаси мавзуси бўйича аниқ тасаввурга эга бўлиш.
55-70 балл “қониқарли” -мавзу бўйича ўз фикрини баён этиш, барча берилган саволларга тўғри жавоб бериш; – аудиторияда мавзуни муҳокама қилишда қатнашиш, -мавзу бўйича амалий иш натижалари бўйича мустақил текшириш баённомасини ўқитувчи ёрдамида тўлдириш; -берилган уй вазифаси мавзуси бўйича тасаввурга эга бўлиш.
0-54 балл “қониқарсиз” -мавзу бўйича ўз фикрини баён этолмаслик, берилган саволларга жавоб беролмаслик; – аудиторияда мавзуни муҳокама қилишда қатнашмаслик; -мавзу бўйича амалий иш натижалари бўйича мустақил текшириш баённомасини ўқитувчи ёрдамида тўлдириш; -берилган уй вазифаси мавзуси бўйича тасаввурга эга эмаслик -берилган уй вазифаси мавзуси буйича тасаввурга эга эмаслик.
|
||
Рейтинг баҳолаш турлари | Макс.балл | Ўтказиш жойи | |
Жорий назорат: | 50 | Цикл давомида | |
Маъруза ва амалий машғулотларида мунтазам равишда конспект юритиши учун | 10 | ||
Мустақил таълим топшириқларини ўз вақтида ва сифатли бажарилиши | 10 | ||
Амалий машғулотларда фаоллиги, саволларга тўғри жавоб берганлиги, амалий топшириқларни бажарганлиги учун | 30 | ||
Оралиқ назорат | 20 | 3-кун | |
Оралиқ назорат (маърузачи ўқитувчи еки бошка гурух ўқитувчиси ва гурух ўқитувчиси томонидан қабул қилинади).
Оралиқ назорат 2 босқичда амалга оширилади. Иккинчи босқич, 10 балл-талабалар кичик гурухларга бўлинади (хар бир гурухда талабалар сони 5-7 |
20
|
||
Якуний назорат | 30 | Циклнинг охирги куни | |
ОСКЕ шаклда 5 станция | 30 | ||
Жами | 100 |
6.Асосий ва қўшимча адабиётлар ҳамда ахборот манбалари
Асосий адабиётлар:
- Муратхўжаев Н.К., Жўраев М.Д., Худойбердиев Т.К. «Онкология». Учебник.
Ташкент 2002 й.
- Атаханова Н.Э., Тиллашайхов М.Н. Ташкент Лекциии по онкологии. 2001 й.
- Ганцев Ш.Х. Онкология. Учебник. Москва, 2004;
- Чиссов В.И, Дарьялова С.Л. Онкология. Москва. 2007. 16
Қўшимча адабиётлар:
- Мирзиёев Ш.М. Танқидий таҳлил, қатъий тартиб интизом ва шахсий жавобгарлик – ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. 2017 й, 104 бет, Ўзбекистон матбуот ва ахборот агентлигининг “O’zbekiston” нашриёти матбаа ижодий уйи.
- Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. 2017й, 488 бет. Ўзбекистон матбуот ва ахборот агентлигининг “O’zbekiston” нашриёти матбаа ижодий уйи.
- Мирзиёев Ш.М. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини биргаликда барпо этамиз. 2016 й, 56 бет, Ўзбекистон матбуот ва ахборот агентлигининг “O’zbekiston” нашриёти матбаа ижодий уйи.
- Бохман Я.В. Руководство по онкогинекологии. М., Медицина, 1989.
- 9. Лалетин В.Г, Дворниченко В.В, Белоногов А.В. Эндохирургическое лечение опухолей пищевода и желудка. Новосибирск. Наука. 2007.
- Патютко Ю.И., Котельников А.Г. Злокачественные новообразования гепатопанкреатодуоденальной зоны//Энциклопедия клинической онкологии. М., 2004.
- 11. Пачес А.И. Опухоли головы и шеи, Москва, 1997.
- 12. Химиотерапия злокачественных опухолей под ред. Н.И. Переводчиковой, Москва, 2014
- 13. Онкоурология под ред. Б.П. Матвеева, Москва, 2013
- Атлас онкологических операций. Под ред. Петерсона Б.Е., Чиссова В.И., Пачеса А.И. М., Медицина, 1987.
- 15. TNM-классификация злокачественных опухолей/Пер. и ред. Н.Н. Блинова. 6-е изд.М.2003.
- 16. Черенков В.Г. Клиническая онкология. М., Медицина, 1999. 17
- 17. Бохман Я.В. Руководство по онкогинекологии. М., Медицина, 1989.
- Абу Али ибн Сино. «Канон врачебной науки». Учебник. Тошкент. 1996 г.
- Мерте Дж. «Справочник врача общей практики». Учебник. Москва 2000 г.
- 20. Cancer Imaging: Manual / Paul C. Stomper. – J.B. Lippincott Company, 2003.
- Medical Oncology: A Comprehensive Review / Ed. Richard Pazdur. – From the University of Texas M.D. Anderson Cancer Center and the Journal of Oncology, 2003.
- Manual of Clinical Oncology – From the UICC Manual Revision Committee. – Springer-Vervag, 2000.
- Principles and Practice of Pediatric Oncology / Ed. By Philip A. Pizzo and David G. Poplack.- Philadelphia: J.B. Lippincott,
Интернет сайтлари:
- www.minzdrav.uz;
- www.tma. uz
- www. Ziyоnet;
- www.hygiene.uz;
- www.radiation.uz;
- https://www.iaea.org/ (International Atomic Energy Agency)
- www.radiation-and-risk.com.
- www.uran.pro.